ترفندهای بهبود تبلیغات بر پایه موانع ذهنی مخاطبان


ترفندهای بهبود تبلیغات بر پایه موانع ذهنی مخاطبان
26
تیر
1396
بازدید : 163
ترفندهای بهبود تبلیغات بر پایه موانع ذهنی مخاطبان

در A/B Testing ها لزوما به دنبال تغییرات بنیادی نباشید ترفندهایی کوچک بهبود تبلیغات چشمگیری داشته باشند:

چند ماه پیش، مایکل آگارد ( Michael Aagaard) کتابی را تحت عنوان “۷ اصل بهینه‌سازی تغییرات جهانی” برای دانلود رایگان در اختیار کاربران قرار داد و برای دانلود و نشر این کتاب در بین مخاطبین خود صفحه فرودی را ایجاد کرد. سپس در راستای دانلود هر چه بیشتر کتاب خود، به بهینه‌سازی این لندینگ پیج یا همان صفحه فرود پرداخت. وی تمام مسائل مربوط به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی، دکمه فراخوان، رنگ‌های به کار گرفته در صفحه فرود، محتوا و… را مورد بررسی قرار داد. در عین مرتب بودن همه اصول یک صفحه فرود موفق، اما نتایج میزان دانلود‌ها خشنود کننده نبود.

 

فرآیندی برای طراحی فرضیه A/B Testing:
آگارد برای نزدیک شدن به ذهنیت مخاطب هدف، رفتار و واکنش‌های کاربران، مسئله پیش رو را از نگاه یک کاربر مورد بررسی قرار داد و با رجوع به تجربیات شخصی در رابطه با ذهنیت خود به عنوان یک کاربر، یک Persona تعریف کرد.

Persona یا همان کاربر فرضی، فردی به نام مایکل، با یک   iPad پر از آرشیو کتاب‌های الکترونیکی مورد علاقه و میزان بالای مطالعه در نظر گرفته شد.
برای این شخصیت فرضی، یک سوال مطرح شد و  در پاسخ به آن چالش پیش رو مشخص شد.
سوال: چرا با وجود سرانه بالای مطالعه و رایگان بودن کتاب، علاقه‌ای به دانلود کتاب ندارید؟

پاسخ: با اینکه علاقه به مطالعه من بالاست اما مسئله زمان، همیشه مانعی برای خواندن آرشیوهای خودم هست چه برسد به اینکه بخواهم کتاب جدیدی به این مجموعه اضافه کنم و جمله “آه تو که نمی‌رسی بخونی” بزرگترین مانع برای دانلود یک مطلب جدید برای من است.

“درست است چالش اصلی پیدا کردن نقطه‌ای مناسب برای رسیدگی به مسئله زمان بود”

آگارد برای حل چالش زمان به کمک ابزار هوشمندی تحت عنوان  (Eyequant.com) دریافت که؛
رفتار کاربران در مشاهده و جستجوی در یک سایت چگونه است؟
جملات مشخص شده توسط تیک‌ها (bullet point) در ابتدای صفحه، قویترین و اولین نقطه‌ای است که نگاه کاربر را در چند ثانیه اول جذب می‌کند.
۲. آگارد به این مهم پی برد که ذهنیت مخاطب دنبال آسان‌ بودن کتاب برای خواندن نیست بیشتر دنبال مسئله زمان است. بدین ترتیب تصمیم گرفت اولین جمله مشخص شده در صفحه فرود را تغییر دهد و نتیجه آن را بررسی کند.

Screen Shot 2016-08-10 at 7.38.33 AM
جمله اول صفحه فرود: به کوتاه و آسان بودن کتاب اشاره می‌کند
 

فرضیه A/B Testing:
فقط محتوای اولین جمله تغییر کند و توجه اولیه کاربران نسبت به محتوای جمله سابق نسبت به جمله جدید در طی بیست روز مورد آزمایش قرار گیرد:

جمله سابق: چکیده دانش چهار سال تحقیق و تجربه روی ۳۵۰ A/B Testing فقط در ۲۶ صفحه

جمله جدید: در ۲۵ دقیقه می‌توانید چکیده دانش چهار سال تحقیق و تجربه روی ۳۵۰ A/B Testing را مطالعه کنید.

Screen Shot 2016-08-10 at 7.38.56 AM

نتیجه A/B Testing:
 

کتاب ۳۹۱ بار دانلود شد
رشد ۱۸.۵۹ درصدی نرخ تبدیل
سطح اعتماد به این آمارها بالای ۹۸ درصد بود. این یعنی ۹۸ درصد کسانی که این دانلود را انجام دادند. رضایت خود را از کاربردی بودن کتاب ابراز کردند.
Screen Shot 2016-08-10 at 7.39.34 AM

 

آنالیز A/B Testing:
مهم‌ترین مسئله در این آزمایش ترفند کوچک و استراتژیکی است که به نقاط درد مخاطبان هدف پاسخ می‌دهد و به مسئله زمان کاربر پاسخ مناسب می‌دهد.
پیدا کردن نقاط درد کاربران نیاز به بررسی هرچه بیشتر تبلیغات از دید مخاطبان دارد.
در یک کلمه در موانع ذهنی مخاطبان، نقطه درد و راه حل بهبود تبلیغات را آشکار و در قالب یک ابزار مناسب به شما کمک می‌کنند تا بدانید که؛

بر چسب ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما به کسی نمایش داده نخواهد شد . تمام فیلدهای ستاره دار را پر کنید.